torsdag den 16. august 2012

Scrap(u-)smart - et forbrugerstandpunkt

Det er ingen hemmelighed at jeg er stor fan af Bikuben på Strømmen. Udvalget er stort, servicen er god og de ansatte er meget hyggelige og hjælpsomme.

Jeg handler alligevel af og til i andre butikker. En af de butikker er Scrapsmart. Jeg har ved flere anledninger reageret på deres metoder for markedsføring. Jeg har blandt andet oplevet at de i forbindelse med nedsatte priser har oplyst om pris på samme produkt netop hos Bikuben. Som kunde ønsker jeg ikke at blive behandlet som om jeg er dum. Jeg er udgangspunktet ikke så optaget af pris, men havde det været vigtigt for mig så er jeg udmærket godt i stand til selv at sammenligne priser. Jeg forventer at en butik oplyser om egne priser,  men priserne hos andre butikker kan jeg selv finde...hos de andre butikker.

I forbindelse med at Dylusions sprayerne skulle komme til norske butikker antydede Scrapsmart at disse ville kunne blive billigere hos dem end hos andre. Dette var på et tidspunkt hvor blandt andet Bikuben havde fået sprayerne men ikke Scrapsmart. Da de kom til Scrapsmart kostede de akkurat det samme som i andre butikker.

Til trods for noget mærkelige markedsføringsmetoder har jeg alligevel handlet hos dem af og til fordi de har haft enkelte ting, jeg ikke har fundet i andre norske butikker. Men når ejeren af Scrapsmart nu i tillæg skriver på Scrapping.no at det er svært få scrappere og kortmagere som laver salgbare ting, er grænsen nået for mig. Hun udviser en arrogant og usmart holdning til kunder og potentielle kunder, og forstår tilsyneladende heller ikke at en vare er salgbar når nogen er villige til at betale for den. Det værste at hun jo heller ikke bidrager til at inspiration og kreativitet blomstrer med sådan en nedvurderende kommentar. Jeg vil handle i butikker som inviterer til kreativitet og som man kan komme til med spørgsmål og på jagt efter løsninger og inspiration. En butik hvor indehaveren per definition synes ting som laves ikke holder et godt nok niveau, er ikke sådan en butik.

Så jeg har taget standpunkt - her handles der ikke længere fra Scrapsmart.

NB: Jeg understreger at jeg ikke på nogen måde har noget andet end en kunderelation til Bikuben.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar