søndag den 9. september 2012

Fortsat i Tim Holtz-land.

Efter at jeg lavede mit forrige kort, var jeg vist ikke helt færdig med Kraft Resist-blokken fra Tim Holtz, for jeg havde opdaget papiret med sommerfuglene. Som en erklæret fan af manden, synes jeg at hans stil er upåklagelig og barsk, men jeg er faktisk ikke selv så god til at lave et grungy look på mine egne ting.

Det synes jeg også gælder for mit første kort med sommerfuglene:


Så da jeg var færdig med første kort, brugte jeg lidt til på Tim Holtz' hjemmeside og så blandt andet på en video hvor han farver kraft resist-papiret på forskellige måder, og så var jeg igang igen. På næste kort har jeg brugt distress stains (brushed corduroy og picket fence) og distress inks (broken china, vintage photo og walnutt stain). Jeg har til og med både farvet og brugt tissue tape - som jeg ellers aldrig har kunnet finde ud af at bruge før:


Dette er nok et af de kort jeg har lavet, som jeg har moret mig mest med. Det er jo altid sjovt at plaske med maling, og papiret kom til sin ret fordi man ser resisten meget bedre når der er farver på.


Endelig er jeg også en grungy kortmager!

This weekend I've been trying to make really grungy cards strongly inspired by Tim Holtz. I don't think my first card was grungy enough, but then I spent some time watching his video on how to color the kraft resist-paper. After that I spent a lot of time having fun with both distress stains and distress inks. I even colored and used the tissue tape on my second card. I'm happy with the look of it - finally I'm a grungy cardmaker too!

8 kommentarer:

  1. Knallflotte kort og seg synes absolutt du behersker teknikken!!!

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlet
  2. To kjempefine kort i en litt røff stil! Herlig!

    SvarSlet
  3. Hei igjen:-)

    Du har fått en award av meg - titt inn i bloggen min for å se:-)

    Du må få deg en sånn følger boks - da er jeg medlem tvert:-)

    SvarSlet
  4. Åh, wow. Tusind tak for award - det er så stas! Jeg skal sende den videre imorgen og jobbe lidt med følgerboks også. Hurra!

    SvarSlet
  5. WOW!! Jeg er mektig imponert! Selv er jeg veldig lite erfaren i grungestilen, men syns at de som faktisk mestrer disse stilene er utrolig kreative! 2kjempeflotte kort!!

    SvarSlet
  6. Hærlig kort.. Jeg elsker den mandige stilen på disse kortene du driver og lager om dagen.. Og jeg elsker TH, og jeg synes du er utrolig flink til og mikse produktene hans til noe nytt og kreativt :-)

    SvarSlet
  7. Kjempeflotte kort! Så stilig du har dandert Tim Holtzeffektene, flotte farger :o)
    Ha en flott kveld :o)

    SvarSlet