lørdag den 16. marts 2013

Påskeæg

Det nærmer sig påske og inspireret af min gode scrappeveninde har jeg lavet et pyntet påskeæg. Nå ja, lavet og lavet. Det er købt i forfærdelige farver og så har jeg pyntet det. Jeg har malet med Gesso et par gange, før jeg har limet Tissue wrap (fra Tim Holtz) med noder på. Derefter har jeg malet det et par gange til med både Gesso, Distress Paint  og Crackle Paint i farver Picket Fence. Dette har jeg gjort både for at få struktur men også for at få dækket de oprindelige farver ordentligt.


Jeg har også brugt strukturpaste og stenciler fra Dyan Reaveley, så der er et lidt sporadisk harlequin-mønster på toppen.


Som man kan se er Tissue wrappen ikke lagt helt glat på, for jeg ville som sagt gerne have lidt struktur i overfladen.


Til slut har jeg pyntet med en rede med æg fra Prima, blomster fra Wild Orchid crafts, pyntebær fra Landstoken og sidst men ikke mindst med tandhjul i forskellige farver som er malet hvide. Jeg synes tandhjulene passer godt til overfladen og er med til at give en lidt grungy modvægt til det søde.

-----
On this easteregg I have painted with Gesso, Distress Paint, Crackle Paint and modeling paste. I have also used Tissue Wrap from Tim Holtz. The flowers are from Wild Orchid Crafts, Prima and Landstoken. I think that the metal gears fit in perfectly with the surface that is a bit grungy.
-----
Udfordringer/Challenges: 

Hotshot Craft blog : Challenge # 15 - Anything but a card!
Polkadoodles and Studio 12: Week 11 - Happy Easter

----
God weekend
Have a lovely weekend

5 kommentarer:

  1. WOW dette var helt fantastisk!! Nydelig pyntet - og jeg er helt enig med deg at det var stilig med de tannhjulene!

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlet
  2. Nydelig påskeegg! Kan jeg neste ikke ha påskegodt i det....

    SvarSlet
  3. Wow what a fab Easter egg. Thankyou for joining us over at Polka Doodles this week. Hugs Clare xxxx

    SvarSlet
  4. Nyyydelig påskeegg! <3
    God helg, fra Kokosbollerina :)

    SvarSlet
  5. This is absolutely gorgeous!!! Thanks for joining us at PD! Hugsxx

    SvarSlet