lørdag den 1. juni 2013

Art Journaling

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg er glad for maling og strukturpaste, men jeg har faktisk ikke haft en Art Journal før. I går dukkede der så to modstridende interesser op samtidig: Jeg ville nyde det fine vejr på altanen, samtidig som jeg havde lyst til at være kreativ. Så kom jeg i tanke om nogen album med sorte sider, som jeg har haft liggende her længe. De er perfekte til AJ, og da jeg først havde fået flyttet alt malergrejet ud på altanen, blev jeg siddende og hygge mig i mange timer. På et tidspumkt begyndte det at regne, men jeg fortsatte ufortrødent med min hobbyvirksomhed.

Jeg fik lavet to sider. Først en i turkise toner:

Et nærbillede af en sommerfugl:

Jeg lavede først en lidt ujævn grunding med gesso, før jeg mistede med mine Dylusion sprayer. Dem har jeg ellers ikke brugt meget, men her fungerede de fint. Så har jeg brugt strukturpaste og en stencil, som ser ud som en synstest. Sommerfuglene og teksten er stemple på, og sommerfuglevingerne har fået lidt hvid pen.

Da jeg så var så godt i gang, blev det en til i rødlige farver:

Her benyttede jeg blandt andet anledningen til at teste den nye "glimmerstrukturmaling" fra Art Anthology:

Mit første forsøg med AJ var rigtigt morsomt.
Det var dejligt afslappende, at det ikke "skulle blive til noget". Jeg har set at andre har motiver og statements i sine AJ. Det kan komme hos mig også, men jeg tror jeg først og fremmest skal bruge det til at teste farver og teknikker.

Ha' en strålende lørdag aften!

2 kommentarer:

  1. Så flotte sider du har lagd, og så koselig at du fant veien til min blogg. Har jo fulgt deg på Scrapping.no, men ikke sett bloggen din. Masse inspirasjon å hente her! Legger meg til som følger. Ha en fin søndag!

    SvarSlet
  2. Det ser gøy ut å være kreativ helt uten rammer.
    Fine farger og masse kule detaljer her og der.
    Høres ut som en finfin dag på altanen.

    SvarSlet